Interesni

Spoznavni sestanek

Vodnik se na začetku sestanka predstavi, nakar razloži uvodno igro mumija: člani in vodnik so postavljeni v krog z enim članom na sredini, ki je mumija. Naloga mumije je, da se iz sredine, z rokami iztegnjenimi pred seboj, zelo počasi začne premikati proti izbranemu članu, ki stoji v krogu. Če se ga dotakne, ta član postane mumija. Član se reši tako, da pogleda kateregakoli drugega člana, ki pravtako stoji v krogu, in ta pravočasno (še preden se mumija dotakne svoje žrtve) izgovori njegovo ime. V tem primeru si mora mumija izbrati novo žrtev. Igro lahko otežimo tako, da zmanjšamo krog ali pa prepovemo, da posameznega člana 2-krat reši isti soigralec. S pomočjo te igre se člani in vodnik naučijo imen drugih članov.

Nato lahko vodnik razloži, kaj je vod. Sledi izdelava vodove zastave. Vodnik prinese trši A3-papir (šeleshamer) izbrane barve, ki je razdeljen v obliki sestavljanke. Na sredini je največji delček sestavljanke, ki predstavlja prostor za vodovo ime. Tega morajo člani z vodnikom najprej določiti. Po določitvi imena si vsak član izbere en delček sestavljanke in nanj nariše nekaj, kar ga označuje (npr. najljubši šport, najljubšo jed, svojega ljubljenčka ...), in se nekam tudi podpiše. Ko so vsi delčki sestavljanke porisani, napiše vsak po eno črko vodovega imena v še zadnji prazen prostorček (drugo dopolni vodnik).

Če ostaja čas, jim lahko vodnik pokaže še igro gordijski vozel (člani se postavijo v krog, zaprejo oči in se na znak vodnika počasi z iztegnjenimi rokami pred seboj začnejo premikati proti sredini ter primejo prvo roko, ki se je dotaknejo (če ne gre, zadnje roke združi vodnik), tako da se na koncu vsak drži dveh neznanih rok in so člani močno zapleteni. Njihova naloga je, da se odpletejo, ne da bi se spustili rok, ki jih držijo).

OPREMA:

  • A3 trši papir (šeleshamer) izbrane barve, ki je razdeljen v obliki sestavljanke. Na sredini je največji delček sestavljanke, ki predstavlja prostor za vodovo ime.

  • Če člani ne prinašajo s seboj šolskih potrebščin, še barvice/flomastri.

Gozdne živali 1

Igramo se pantomimo: vodnik MČ-ju na uho pove žival in ta jo mora oponašati, drugi pa ugibajo, katero žival predstavlja. Tisti, ki ugane, je naslednji na vrsti. Zvoki niso dovoljeni. Vodnik ima pri sebi škatlo, v kateri so slike gozdnih živali in njihovih stopinj. Škatla je zavita v 5 (ali več) slojev časopisnega ali darilnega papirja. Vsakič, ko nekdo ugotovi, katero žival je eden od MČ-jev oponašal, odvijemo eno plast papirja.

Ko so odvite vse plasti, odpremo škatlo in vsak član dobi eno sliko (nekateri dobijo stopinje, drugi pa živali). Zdaj je njihova naloga, da si poiščejo svoj par (npr. tisti, ki ima stopinje medveda poišče tistega, ki ima sliko medveda). To lahko tudi ponovimo. Na kancu si lahko svojo najljupšo žival in njene stopinje narišejo na list.

OPOMBA:

  • Namesto škatle, zavite v več plasti papirja, lahko uporabimo sef. Za vsako ugotovljeno žival dobijo eno navodilo za odpiranje sefa. Ko dobijo vsa navodila, sef odpremo.

OPREMA:

  • slike gozdnih živali in njihovih stopinj (toliko, kolikor je članov v vodu. Npr. 12 članov – 6 gozdnih živali in njihovih stopinj);

  • škatla, zavita v več plasti papirja (darilnega ali časopisnega) ali sef;

  • beli A4-listi (toliko, kolikor je članov v vodu).

Gozdne stopinje.docx

Gozdne živali 2

Z vodom greste na kakšen travnik in se najprej pogovorite o živalih, ki tam živijo (lahko brez pogovora, da otroci poskusijo sami ugotoviti "rešitev"). Potem si vsak član zamisli katera žival bi bila (dobro je, če si izberejo žival, ki tam prebiva) in tega nobenemu ne pove in prikaže ("pantomima"):

  1. Kako se premika,

  2. kam bi se skrila (kako bi se zakamuflirala),

  3. s čim in kako se prehnanjuje,

  4. kako se oglaša.

Na koncu poskusijo člani ugotoviti, katere živali so si izbrali ostali.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Drevesne vrste 1

Naredila sem kartice z listi bukve, kostanja..., zdaj se bomo pa igrali:

  • spomin;

  • štafete;

  • igro po principu kraja rutke - dve ekipi, vsak član ima svojo številko, na sredini listki, ko vodnik pokliče številko in list, dobi točko tista ekipa, katere član hitreje zgrabi pravi list;

  • določevanje - jim daš kartico s primerom, morajo v naravi najti drevo z enakimi listi.

Možnosti nešteto, zbirka se bo postopno večala, dodali bomo še plodove, mogoče nekoč, ko bodo večji, še zelišča, užitne rastline...


OPREMA:

  • kartice z listi različnih drevesnih vrst.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Drevesne vrste 2

Izdelava različnih izdelkov.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Pomen sodelovanja

Namen sestanka je, da otroci spoznajo, kako pomembno je sodelovanje v skupini. Na začetku srečanja jim vodnik pove, da jih na današnjem sestanku čakata 2 izziva:

1. Vlečenje vrvi proti vodniku

2. Sestavljanje čim večjega stolpa

Vodnik jim pove, da lahko tekmujejo sami, v dvojicah, v trojicah ... Kakor želijo. Po določitvi skupin najprej pričnemo z vlečenjem vrvi. Prva skupina se postavi na eno stran vrvi, na drugi strani pa je vodnik. Vrv je na sredini označena. Po poskusu prve skupine je na vrsti druga, nato tretja ... Čim večja je skupina, tem težja je naloga za vodnika, da zmaga. Ko se še zadnja skupina pomeri proti vodniku, poskusijo premagati vodnika vsi člani skupaj.

Nato sledi drugi del srečanja, ko je naloga članov, da se iste skupine druga proti drugi pomerijo v sestavljenju čim večjega stolpa iz svojih potrebščin. Tisti člani, ki so v večjih skupinah, bodo imeli na voljo več potrebščin, in je zato veliko večja možnost, da bodo imeli višji stolp. Na voljo imajo okrog 10 minut.

Ko se čas izteče, vodnik razglasi zmagovalca in se nato skupaj s člani posede na tla. Svojim članom pove nauk tega sestanka: če bi bili v večjih skupinah, bi imeli na voljo veliko več potrebščin in bi tako lahko sestavili dosti višji stolp. Le koliko bi bil stolp visok, če bi se vsi združili v eno skupino? Pravtako je vodnik z lahkoto premagal enega samega člana v vlečenju vrvi, ko pa so se vsi združili, jim ni bil kos. Timski duh in sodelovanje so srce uspeha :)

OPOMBA:

    • V primeru, da otroci pripomnijo, da bi se stolp lahko podrl, če bi imeli na voljo še več potrebščin, lahko vodnik pojasni, da bi z velikim številom potrebščin lahko stolp tudi utrdili.

    • Vodnik naj člane opozori, da so sami odgovorni za svoje potrebščne. Če niso prepričani, da jih ne bodo izgubili, naj jih raje ne dajajo ven iz torbe oz. peresnice.

OPREMA:

  • debelejša dolga vrv.

Na begu

Za to srečanje potrebujemo 2 vodnika. En vodnik predstavlja najditelja zaklada. Ta beži pred pirati, saj jim je ta zaklad ukradel (za lažjo predstavo naj se ta imenuje Janko), drugi vodnik (Metka) pa je s člani.

Vodnik Janko čaka nekje, kjer ga člani ne morejo videti, in ima pri sebi telefon in zaklad. Pred sestankom Metka zmečka list in ga odvrže nekam po tleh. Na listu piše, da so pred 10 leti pirati nekam skrili zaklad, vendar so pozabili, kam. Skrivno mesto so nato dolgo časa iskali, vendar so na koncu obupali. Včeraj pa je Janko po naključju našel ta dolgo izgubljeni zaklad, vendar so pirati za to izvedeli in se zato Janko sedaj pred njimi skriva nekje v bližini. Na listu je tudi njegov opis: oblečen je bil v modro majico z dolgimi belimi rokavi in oranžne hlače. Obute je imel temno modre čevlje in na glavi je imel sivo kapo. Na roki je nosil srebrno zapestnico.

V uvodnem zboru Metka »ponesreči« na tleh opazi zmečkan list in prosi enega od članov, naj ga vrže v smeti, saj onesnažuje okolje, prej pa naj pogleda, ali je na njem kaj pomembnega. Nato skupaj s člani prebre list in se z njimi odloči, da bodo pomagali Janku (lahko jim tudi razloži, da gre le za igro).

Metka nato članom naroči, naj pregledajo okolico. Pred tem nekam po tleh vrže zapestnico (srebrno), na kateri je napisana neka telefonska številka (Jankova). Ko jo eden od članov najde, Metka pošlje sporočilo na to številko, da se prepriča, če je to on. Ta ji odgovori, da jim ne more povedati, kje se skriva, saj mora prej ugotoviti, če so vredni zaklada. Pove jim, da so na poti do njegovega skrivališča postavljeni namigi in naloge. Če jim uspe rešiti 6 nalog in izkoristiti vse namige, da ga najdejo, si bo z njimi razdelil zaklad. Nato gre Metka s člani po poti, na kateri najdejo namige (npr. naslednja naloga je pri mostu) in naloge (npr. uganke, rebusi in podobno).

Ko opravijo še zadnjo nalogo, dobijo namig, da se Janko skriva tam, kjer se je vse začelo (na mestu, kjer se je sestanek pričel). Ko se Metka s člani vrne, jih tam čaka Janko (oblečen po opisu) in v roki drži zaklad (pobarvano škatlo ali nekaj podobnega). Škatlo odprejo, v njej so bomboni, in te si nato razdelijo.

OPREMA:

      • list, na katerem piše, da so pred 10 leti pirati nekam skrili zaklad, vendar so pozabili, kam. Skrivno mesto so nato dolgo časa iskali, vendar so na koncu obupali. Včeraj pa je Janko po naključju našel ta dolgo izgubljeni zaklad, vendar so pirati za to izvedeli in se zato Janko sedaj pred njimi skriva nekje v bližini. Na listu je tudi njegov opis: oblečen je bil v modro majico z dolgimi belimi rokavi in oranžne hlače. Obute je imel temno modre čevlje in na glavi je imel sivo kapo. Na roki je nosil srebrno zapestnico;

      • srebrna zapestnica;

      • različni namigi in naloge;

      • škatla, preurejena tako, da je podobna zakladu;

      • bomboni.

Iz prihodnosti

Namen sestanka je spoznavanje okoljske problematike. Za to srečanje potrebujemo 2 vodnika. V zboru na začetku sestanka se nam pridruži gostja - druga vodnica (za lažjo predstavo naj se ta imenuje Anja), oblečena popolnoma v črno (črna majica, hlače, nogavice, rokavice, klobuk, očala ...) in s plastenko v roki, na kateri piše zrak in iz katere naredi vsakih nekaj minut nekaj požirkov. Anja pozdravi z (ne)znanim naglasom (ruskim, francoskim, italijanskim, štajerskim, prekmurskim ...). Glavna vodnica (Ivana) pa svojim članom razloži, da Anja prihaja od nekod daleč (člani lahko ugibajo), in sicer iz prihodnosti. In to ne kakršnekoli prihodnost, temveč natanko tiste do katere je prišlo, ker ljudje nismo skrbeli za naš planet.

Prvi del sestanka je bolj ustvarjalne narave, saj izdelujemo drevo življenja. Vodnica ima pripravljen pokončen trši papir A2-formata ter nekaj velikih tempera barv. Nato posamezno prihajajo k vodnici (Ivani), ta jim s čopičem obarva dlan, nato pa jo član odtisne nekam na zgornjo tretjino papirja. Odtisnjene dlani bodo predstavljale krošnjo drevesa, naslikati je potrebno le še deblo. Posamezen član je na vrsti za odtis takrat, ko pove eno okoljevarstveno težavo (npr. sekanje dreves, neločevanje odpadkov ...). Člani se o tem pogovarjajo z Anjo in ona izbira, kdo gre lahko naprej k Ivani.

Ko vsi odtisnejo svoje dlani, je na vrsti drugi del sestanka, v katerem Ivana predstavlja novinarko, Anja pa intervjujanca.

Intervju lahko zaključimo tako, da Anji začne primanjkovati zraku v plastenki in se ji mudi nazaj v prihodnost. Na voljo ima le še nekaj minut, ki jih lahko uporabite tako, da se s člani pogovorite o tem, kako lahko poskrbimo za lepšo prihodnost.

OPOMBA:

  • Papir za drevo življenja je lahko poljubne barve.

OPREMA:

  • trši (barvni) list A2-formata;

  • nekaj večjih temper;

  • čopič;

  • časopisni papir (za zaščito podlage, na kateri bomo barvali);

  • vprašanja za intervjuvanca;

  • vodnik, oblečen povsem v črno (črna majica, hlače, nogavice, rokavice, klobuk, očala...). Vodnik mora pravtako poznati odgovore na vprašanje oziroma mora dobro poznati obravnavano temo;

  • pastenka z napisom zrak.

Zemlja, leta 2029

Vodnik vsakemu članu razdeli list desetletnih sprememb, ki je razdeljen na 3 oddelke:

  1. Kakšen je bil svet leta 2009. Vsebuje 4 slike:

      • na 1. sliki je veliko gor;

      • na 2. sliki je hiša z nekaj drevesi okrog nje;

      • na 3. sliki je morje, v katerem je veliko rib;

      • na 4. sliki je bujen gozd.

  2. Kakšen je svet v letu 2019. Vsebuje 4 slike:

      • na 1. sliki je ena gora;

      • na 2. sliki je mesto z nekaj drevesi;

      • na 3. sliki je morje, v katerem je malo rib;

      • na 4. sliki je nekaj dreves.

  3. Kakšen bo svet leta 2029. Vsebuje 4 prazne prostorčke.

Član mora v prazne prostorčke narisati ali napisati, kakšen svet si želi. Vodnik se nato s člani pogovori, kaj bi lahko naredili, da bi bile slike za leto 2029 lepše, kot so te iz leta 2019.

OPREMA:

  • listi desetletnih sprememb (toliko, kolikor je članov);

  • barvice – če jih člani nimajo s seboj.


Podvinšek, S. (2019). Desetletne spremembe. Tabor, številka 1, str. 12-13.
Zemlja, leta 2029.docx

Klobukoigra

Srečanje je namenjeno ponovitvi poljubne teme. Člani se posedejo v krog. V sredini je »sveti« klobuk (lahko se ga dodatkne samo tisti, ki je na vrsti), v katerem so listki z vprašanji o poljubni temi (npr. če so ponovitvena tema rutke, so vprašanja o rutkah – katero rutko imajo GG-ji, katero rutko dobiš po 9. razredu, kakšne barve je PP-rutka, kateri starostni skupini pripada rumena rutka ...). Vodnik ima pripravljeno tudi igralno tablo (takšno, da se lahko po njej igralne figure pomikajo naravnost – npr. igralna tabla od šaha ali igre Kače in lestve).

Vsak član dobi eno igralno figuro in jo postavi na začetno polje igralne table. Ko so vsi v krogu, se igra začne. Prične najmlajši član in iz klobuka vleče listek z vprašanjem/izzivom/igro in nanj poskuša odgovoriti. Če je odgovor pravilen, lahko svojo figurico premakne za eno polje naprej, v nasprtnem primeru ostaja na istem mestu in ima priložnost za pravilen odgovor član na njegovi levi (če se igramo v levo). Če ta ne pozna pravilnega odgovora, je na vrsti sosednji član in tako naprej.

Tisti član, ki poda pravilen odgovor, gre lahko svojo figurico premaknit za polje naprej in nato igro nadaljujemo tam, kjer smo ostali. Tisti, ki prvi pride do zadnjega polja oz. tisti, ki je postavljen najdlje na igralni tabli, ko zmanjka listkov ali vprašanj, je zmagovalec.

OPOMBA:

  • Priporočeno je, da so igralne figure različnih barv ali oblik.

  • Listki z vprašanji so lahko pretežno o glavni temi, vendar naj bodo vmes tudi smešna neumesna vprašanja (npr. katere so tvoje najljubše palačinke ali pa zakaj je trava zelena), izzivi (npr. v manj kot 12 sekundah naredi 10 počepov) in igre (npr. poskušaj zmagati pri igri Kapetan prihaja ali pa Poplava, potres, požar ali Noč-dan).

  • Če je starostna skupina še premajhna in jim branje ne gre najbolj od rok, naj listke prebere vodnik.

  • Pred začetkom igre lahko vodnik postavi pravila za »minus točke« - če jo dobiš, se moraš vrniti polje nazaj (npr. če član prekinja svojega sočlana, medtem ko se ta trudi povedati odgovor ...).

OPREMA:

  • klobuk;

  • listki z vprašanji/izzivi/igrami (približno 50 listkov);

  • igralna tabla (takšna, da se lahko po njej pomikajo igralne figure naravnost– npr. igralna tabla od šaha ali igre kače in lestve);

  • igralne figurice (toliko, kolikor je članov – npr. če je članov 12, potrebujemo 12 figuric).

Sprejemanje sebi drugačnih

Vodnik na začetku sestanka vsakemu članu razdeli en listek, na katerem je napisana posamezna »ne-zmožnost« (npr. brez roke, brez noge, slep, nem ...). Naloga člana je, da se svoje »ne-zmožnosti« drži celoten sestanek.

Nato se celoten sestanek igramo različne igre (npr. ciljanje z žogico, vžgalice, hoja čez minsko polje, govorne igre ...), pri čemer so posamezne igre za določene člane otežene (npr. ciljanje z žogico je oteženo za člana, ki se pretvarja, da je slep).

Na koncu sestanka se vodnik s člani pogovoiri, kako se jim je igranje zdelo: ali se jim je bilo težko igradi oz. delati določene stvari, kako so se počutili, ko nečesa niso zmogli narediti, ali bi nekatere aktivnosti sploh lahko izpeljali brez pomoči sočlana, kako so se počutili, ko jim je nekdo pomagal ... Otroci lahko povejo tudi svoje izkušnje z ljudmi, ki jih poznajo in imajo »ne-zmožnosti«. Vodnik se s člani pogovori o tem, kako pomembno je sprejemati ljudi takšne, kot so.

OPOMBA:

  • Pomembno je, da vodnik spodbuja, da si člani medsebojno pomagajo in se podpirajo, saj so nekatere aktivnosti v določenih trenutkih otežene.

  • Igre naj bodo take, da se bo lahko vsak član kdaj spopadel z težavo igranja zaradi svoje »ne-zmožnosti«.

OPREMA:

  • listki z napisanimi »ne-zmožnostim« (npr. brez roke, brez noge, slep, nem ...) – toliko, kolikor je članov;

  • oprema za izbrane igre.

Čutni/slepi spomin

S tipanjem morajo najti pare, lahko jim zavežemo oči, zelo dobro lahko povezemo s temo o slepih.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Spoznavanje drugih kultur

Na sestanku imamo gostjo, Ahaylo (prijateljica ali drugi vodnik), ki prihaja iz Indije, vendar trenutno živi v Gorizi in zato govori zamejsko slovenščino. Med sestankom se z njo pogovarjamo o njenem življenju, navadah, pokaže nam svoj obred joge in nas nauči tradicionalen vaški ples.

Del vaške tradicije je tudi skrivanje »rodovitne vaze« (ena vas skrije drugi vazo, druga jo mora nato poiskati in si s tem zagotoviti dobro letino in leto nasploh). Vodnik članom razloži igro, nakar se razdelijo v dve skupini. Prva skupina ima na voljo 2 minuti za skrivanje »rodovitne vaze«, nato jo druga skupina mora poiskati (na voljo ima 5 minut). Nato se zamenjajo.

Ahayla nam po igri pokaže še svojo zbirko slončkov in značilne dišeče palčke. Na koncu nam gostja postreže še z značilno indijsko sladico (medenjaki iz Merkatorja :) ).

OPOMBA:

  • Ahayla je lahko oblečena tudi v tradicionalno obleko.

  • Namesto Gorizie in zamejske slovenščine lahko uporabimo poljuben naglas ali narečje in poljuben kraj. Enako velja pri izbiri sladice, Ahayline zbirke in dišečih palčk.

  • To srečanje lahko preoblikujemo s katerokoli želeno državo ali kulturo in ga izvedemo večkrat.

OPREMA:

  • vaza (ali kaj podobnega),

  • zbirka slončkov (ali katera druga zbirka),

  • dišeče palčke,

  • medenjaki.

Spoznavanje užitnih in zdravilnih rastlin

Srečanje organiziramo v času praznika noč čarovnic. Vodnik se s člani odpravi na pohod po gozdu in jim na poti kaže različne rastline, ki so užitne ali zdravilne. Pove jim, kako jih pripravimo in za kaj jih lahko uporabimo. Ob prihodu nazaj jih tam pričaka čarovnica (vodnica, prijateljica ali mama, preoblečena v čarovnico) s čarobnimi napoji – radenska z jedilno barvo z enim gumijastim črvom (bombonom) v kozarčku. Vsak član dobi en čaroni napoj, ki ga lahko popije/poje.

OPOMBA:

  • Pred sestankom se mora vodnik pozanimati o zdravilnih rastlinah, ki jih lahko sreča na izbrani poti.

OPREMA:

  • 1 L radenske,

  • 25 mL jedilne barve (količina je odvisna od želene koncentracije barve čarobnega napoja – lahko več, lahko manj),

  • kozarčki (toliko, kolikor je članov),

  • gumijasti črvi – bomboni (toliko, kolikor je članov).

Kapice

Izdelovali smo okraske za na jelko. Rolico toaletnega papirja razrežemo na manjše dele, na katere nizamo kavbojske vozle. Ko pridemo naokrog, zgoraj zavežemo šop vrvic in ga po potrebi skrajšamo.

OPREMA:

  • volna;

  • prazne rolice wc papirja.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Spoznavanje Majev, Aztekov in Inkov

Srečanje je namenjeno spoznavanju kulture Majev, Aztekov in Inkov z igro. Člani so razdeljeni v 3 skupine in vsaka ima svojo »bazo« (prostor, ki je namenjen le njihovi skupini). Baze so medseboj oddaljene približno 5–10 metrov. Vsaka skupina predstavlja eno kulturo (1. skupina so Maji, 2. skupina so Inki in 3. skupina so Azteki).

Skupina igro zmaga tako, da prva zgradi svojo piramido (sestavi sestavljanko) (Maji)/ svoje mesto – Machu Picchu (Inki)/ koledar (Azteki). Vse 3 sestavljanke so sestavljene iz 6 delčkov (2 vijolična, 2 mordra in 2 rdeča delčka). Vsaka skupina ima na začetku 2 vijolična delčka sestavljanke – od nasprotnih skupin (npr. Maji imajo en vijoličen delček od Aztekov in enega od Inkov). Če želi skupina sestavilti sestavljanko, potrebuje vseh 6 delčkov (glej prvo tabelo). Z dvema vprašanjema člani izvejo nekaj o kulturi svojega plemena (glej drugo tabelo).

S sestavljanko spoznajo eno glavnih značilnosti svojega plemena: Maji – stopničasta piramida, Inki – mesto Machu Picchu, Azteki – koledar (imenovan tudi sončen kamen). S pridobivanjem rdečih listkov se naučijo o kulturi žrtvovanja, ki je značilna za vse 3 skupnosti.

OPOMBA:

  • Težavnost igre lahko prilagajamo starostni skupini članov.

  • Če igre ne končamo v roku enega sestanka, jo lahko nadaljujemo na naslednjem.

OPREMA:

  • 3 listki. Na vsakem sta napisani 2 vprašanji z namigi za vsako skupino, npr. na 1. listku je napisano: Kateri je bil najpomembnejši majevski pridelek? Namig: z njegovo pomočjo lahko izdelamo prigrizek, ki nam pride prav ob gledanju filma v kinu. Dolžino česa so izračunali Maji? Namig: ima približno 32 milijonov sekund, 526.600 minut, 8.760 ur, 365 dni in 12 mesecev.

  • 3 sestavljanke iz 6 delčkov (2 vijolična, 2 modra, 2 rdeča). Sestavljanka 1. skupine (Maji) je slika stopničaste piramide, sestavljanka 2. skupine (Inki) je slika mesta Machu Picchu, sestavljanka 3. skupine (Azteki) je slika njihovega koledarja.

  • (3 podlage za sestavljanke. *glej spodnjo sliko).

Maji, Azteki, Inki.docx

Megamašinska letala

Vodnik prinese na sestanek najrazličnejše predmete (papir, slamice, zamaški, plastenke, flomastre ...) in naloga članov je, da se razdelijo v skupine po 2–4 in s pomočjo danega materiala in svojih pripomočkov, ki jih najdejo v okolici ali v svoji torbi (škarje, lepilo, lepilni trak, palica, list ...) zgradijo čim boljše letalo. Zmaga letalo tiste skupine, ki po metu odleti najdlje.

OPOMBA:

  • Pri ocenjevanju zmagovalnega letala lahko vonik upošteva poljubne kriterije: estetika, izvirnost, raznovrstnost materiala ...

OPREMA:

  • najrazličnejši predmeti: papir, slamice, zamaški, plastenke, flomastri ...

Časovni stroj

Vodnik na sestanek prinese bele liste in vsakemu članu razdeli enega. Naloga člana je, da napišejo pismo sebi v prihodnost, npr. kaj si želijo postati, ko bodo veliki (npr. astronaut, nogometaš, zdravnik ...), s katerim športom se želijo ukvarjati, katere prijatlje želijo obdržati. Lahko se tudi na kratko opišejo, kakšni so trenutno (starost, razred, najljubša jed, šport, najboljšri prijatelj ...).Ko končajo s pisanjem, se podpišejo.

Nato z vodnikom iz barvnega papirja izdelajo še majhno kuverto s pomočjo spenjača, lepila ali lepilnega traku in škarij. Če ostane nekaj časa, lahko narišejo še svoj specialni žig, ki označuje, da je kuverta njihova. Na koncu sestanka pismo spravijo v kuverto in jo zapečatijo (zaprejo z lepilom), vodnik pisma shrani in jim jih razdeli ob prestopu v GG-je ali ob kakšni drugi posebni priložnosti.

OPOMBA:

  • Če kateri član konča prej kot ostali, se lahko tudi nariše.

  • Člani naj se podpišejo tudi na kuverto.

  • Če člani nimajo s seboj pisal, potrebujemo tudi pisala (toliko, kolikor je članov).

OPREMA:

  • beli listi A4-formata (toliko, kolikor je članov);

  • barvni listi A4-formata (toliko, kolikor je članov);

  • nekaj škarij;

  • nekaj lepil, lepilnih trakov ali spenjač.

Izdelava sveč

Napolnimo stekleni lonček s suhimi zelišči, stopljenim gelom za sveče, po želji eterično olje za vonj.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 3. sep. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711

Zloženka slikanice.pdf

Težke teme skozi pravljice

Teme: čustva, različnost, vedenje, razvojne naloge, odnosi, družina, socialno okolje...

Z mlajšimi otroci se je o takšnih temah lažje pogovarjati ob pravljici. Tukaj so primeri dobrih pravljic/slikanic, ki imajo točno dolocene teme in so dobro izhodišče za pogovor.

Mi smo z murni prebrali knjigico Slon pleza na drevo, ki govori o sprejemanju različnosti.

Kul taborniška srečanja - ideje za vodnike [facebook skupina]. [Citirano 23. avg. 2021]. Dostopno na spletnem naslovu: https://www.facebook.com/groups/1574162889263711